Regulamin Studium Dominicanum
na rok akademicki 2024/2025
§ 1. Informacje i postanowienia ogólne
- Studium Dominicanum zostało powołane Uchwałą nr 1/2017 Instytutu Tomistycznego w Warszawie, 02-741 Warszawa, ul. Dominikańska 2.
- Regulamin określa organizację zajęć Studium Dominicanum oraz związane z nimi prawa i obowiązki słuchaczy oraz Studium Dominicanum.
- Regulamin obowiązuje wszystkich słuchaczy niezależnie od wybranej grupy czy formy kształcenia.
- Osobą odpowiedzialną za Studium Dominicanum jest Dyrektor Studium Dominicanum.
- Dyrektor Studium Dominicanum jest powoływany przez Dyrektora Instytutu Tomistycznego.
- Dyrektor Studium Dominicanum:
- ustala szczegółową organizację zajęć Studium Dominicanum,
- określa zasady zapisów na zajęcia,
- ustala wysokość opłaty za uczestnictwo w Studium Dominicanum.
- Sprawy organizacyjne (zapisy, informacje e-mailowe, kontakt z Dyrektorem) prowadzi sekretariat Studium Dominicanum. Adres e-mail do sekretariatu znajduje się na stronie Studium w zakładce Kontakt.
- Studium Dominicanum organizuje następujące cykle wykładów: I i II rok kursu podstawowego oraz grupę biblijną i tomistyczną. Program grupy biblijnej i tomistycznej funkcjonuje w cyklu dwuletnim. Po ukończeniu dwóch lat w tych grupach istnieje możliwość zapisania się do grupy e-studium dla Absolwentów SD.
§ 2. Zapisy na zajęcia
- Zasady przyjęcia do grona słuchaczy Studium Dominicanum są przedstawione w niniejszym regulaminie, który co roku jest aktualizowany i publikowany na stronie internetowej Studium Dominicanum przed rozpoczęciem zapisów w danym roku akademickim.
- Zapisów dokonuje się poprzez stronę internetową Studium Dominicanum za pomocą formularza zgłoszeniowego. Podczas zapisów słuchacz ma do wyboru dwie formy uczestnictwa w zajęciach:
- stacjonarne (w salach przy klasztorze na Służewie) wraz z dostępem do nagrań wykładów,
- e-studium (dostęp do opracowanych nagrań wykładów poprzez konto słuchacza).
- Studium Dominicanum jest przeznaczone dla osób pełnoletnich. Zapis do Studium Dominicanum jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Słuchaczem Studium Dominicanum zostaje się w momencie otrzymania potwierdzenia wpisania na listę słuchaczy po dokonaniu opłaty lub określeniu terminu jej dokonania zgodnie z § 5. Nie ma możliwości uczestniczenia w wykładach przez osoby nie będące słuchaczami Studium Dominicanum.
- Zapisy dla zajęć stacjonarnych trwają zasadniczo do 23 września 2024 r. lub do wyczerpania limitu miejsc w grupach. Do zajęć stacjonarnych można dołączyć także później, trzeba jednak uiścić opłatę nie później niż 12 listopada. Ze względu na wielkość sal przyjmujemy następujące ograniczenia liczby miejsc w poszczególnych grupach:
– kurs podstawowy I rok – 100,
– kurs podstawowy II rok – 50,
– grupa biblijna – 50,
– grupa tomistyczna – 30. - Na e-studium można dołączyć się w czasie trwania całego roku akademickiego. Warto jednak pamiętać, że dostęp do nagrań kończy się dla wszystkich słuchaczy SD 31 sierpnia 2025 roku. Późne zapisanie się na zajęcia nie upoważnia do przedłużenia tego czasu. Na e-studium nie ma limitu miejsc.
- Do grupy tomistycznej lub biblijnej można zapisać się po ukończeniu II roku kursu podstawowego.
- Rezerwacja miejsc w grupach będzie przebiegać według kolejności zapisu na Studium Dominicanum za pośrednictwem formularza na stronie SD. Jednak w przypadku braku miejsc pierwszeństwo zapisów do grupy stacjonarnej biblijnej i tomistycznej będą mieć nowe osoby przed tymi, które ukończyły już dwuletni program tych grup. Dlatego potwierdzenie zapisu do grupy stacjonarnej biblijnej lub tomistycznej zostaną przekazane po 23 września 2024 r. a przed pierwszym zjazdem.
- Słuchacze, którzy ukończyli dwuletnie zajęcia grupy tomistycznej lub biblijnej, mogą zapisać się ponownie, co jest równoznaczne z akceptacją powtarzania w większości tych samych wykładów. Równocześnie Studium proponuje takim osobom program e-studium „Dla absolwentów SD” (mniejsze opłaty). Słuchacze tej grupy będą mieć dostęp do aktualnych wykładów. Ta grupa może mieć tylko formę e-studium.
- Brak wniesionej opłaty skutkuje utratą zarezerwowanego miejsca.
§ 3. Prawa i obowiązki słuchacza
- Słuchacze mają prawo do:
- uczestnictwa w zajęciach grupy, do której się zapisali i w wybranej przez siebie formie (stacjonarnie lub e-studium);
- otrzymania dostępu do indywidualnego konta słuchacza na stronie SD umożliwiającego dostęp do nagrań i materiałów z zajęć. Konto słuchacza jest aktywne do 31 sierpnia 2025 roku;
- zgłaszania do Dyrektora Studium Dominicanum postulatów dotyczących programu Studium, planu zajęć, spraw organizacyjnych itp. za pośrednictwem sekretariatu SD;
- pobierania dodatkowych materiałów udostępnionych przez Sekretariat Studium i korzystania z nich zgodnie z intencją poszczególnych wykładowców;
- otrzymania certyfikatu zgodnie z obowiązującymi zasadami podanymi w § 7.
- Słuchacze mają obowiązek:
- dokonywania opłat zgodnie z harmonogramem podanym w Regulaminie;
- noszenia wizytówki danej grupy podczas zajęć;
- poinformowania o rezygnacji z dalszego uczestnictwa.
- Zabrania się Słuchaczom SD:
- komercyjnego wykorzystywania udostępnionych materiałów w jakikolwiek sposób;
- udostępniania swojego loginu i hasła do konta słuchacza innym osobom;
- rozpowszechniania udostępnionych nagrań lub materiałów, w szczególności autorskich prezentacji Wykładowców, tak częściowo jak w całości;
- utrwalania, ściągania lub zwielokrotniania udostępnionych przez Studium materiałów w celu ich rozpowszechniania;
- rejestrowania obrazu i/lub dźwięku podczas zajęć.
§ 4. Prawa i obowiązki Studium Dominicanum
- Studium Dominicanum ma obowiązek:
- zapewnienia słuchaczom możliwości uczestniczenia w 14 zjazdach w formie stacjonarnej lub w formie e-studium zgodnie z formą zapisu słuchaczy. Jeden zjazd obejmuje 8 godzin lekcyjnych (‘45) z zastrzeżeniem § 4.2.1.
- udostępnienia słuchaczom nagrań na kontach słuchaczy w ciągu 10 dni roboczych od zjazdu.
- Studium Dominicanum ma prawo:
- zmiany planu wykładów oraz odwołania zajęć, szczególnie w przypadku niespodziewanej niemożliwości dotarcia na zajęcia któregoś z wykładowców;
- informowania słuchaczy Studium Dominicanum e-mailem o zbliżających się zajęciach wraz z godzinami zajęć, listą wykładowców oraz tematami i miejscem odbywania zajęć. W nadzwyczajnych sytuacjach informacja może być przekazana Słuchaczom przez sms;
- informowania słuchaczy na temat wykładów czy wydarzeń organizowanych przez Instytut Tomistyczny oraz innych informacji przekazywanych przez Dyrektora SD;
- do rezygnacji z umieszczenia nagrań lub części nagrania ze względu na prośbę wykładowcy lub z powodów technicznych (np. z powodu usterki sprzętu);
- skreślenia danej osoby z listy studentów oraz wyłączenia konta słuchacza w przypadku zalegania z opłatą lub przekroczenia zasad podanych w § 3.3;
- odmawiać przyjmowania jako słuchaczy SD tych osób, które jeszcze nie rozliczyły się z uczestnictwa w zajęciach w ciągu minionych dwu lat akademickich.
§ 5. Opłaty za zajęcia
- Koszt uczestnictwa w zajęciach Studium Dominicanum wynosi:
- Dla osób regulujących opłatę w złotówkach:
- 1000 zł za cały rok akademicki dla słuchaczy Studium w formie stacjonarnej,
- 800 zł za cały rok akademicki dla słuchaczy e-studium,
- 400 zł za rok akademicki „dla absolwentów SD”.
- Dla osób regulujących opłatę w euro:
- 240 EUR za cały rok akademicki dla słuchaczy Studium w formie stacjonarnej,
- 200 EUR za cały rok akademicki dla słuchaczy e-studium,
- 100 EUR za rok akademicki „dla absolwentów SD”.
- Dla osób regulujących opłatę w złotówkach:
- Opłatę należy uiścić w dwóch jednakowych ratach w następujących terminach:
- 14 dni od zapisu, nie później niż 21 września 2024 r., za pierwszy semestr,
- 17 lutego 2025 r. za drugi semestr.
- Opłaty przyjmujemy wyłącznie w formie przelewu bankowego. Opłaty powinny być wnoszone na konto bankowe:
Studium Dominicanum
Dominikańska 2
02-741 Warszawa
68 1020 1169 0000 8102 0257 5322 - Wniesienie opłaty gwarantuje wpisanie na listę słuchaczy, przy zachowaniu pierwszeństwa osób nowych zgodnie z § 2.8. Sekretariat Studium Dominicanum dokona potwierdzenia wniesienia opłaty w ciągu tygodnia od jej otrzymania. Zgodnie z § 4.2.6 nie zapisujemy tych osób, które nie rozliczyły się jeszcze za udział w zajęciach SD w ciągu minionych dwu lat akademickich.
- Istnieje możliwość przekazania darowizny „Na cele statutowe Studium Dominicanum”. Zapraszamy do wspierania w ten sposób Studium Dominicanum.
- W przypadku rezygnacji można ubiegać się o zwrot opłat. Będą one potrącone o kwotę 80 złotych (20 euro) za każdy zjazd, który już się odbył do dnia zgłoszenia rezygnacji. Jeśli rezygnacja następuje w dniu odbywania zjazdu, on również zostanie potrącony ze zwrotu opłat.
- Na prośbę słuchacza Dyrektor Studium Dominicanum może wyrazić zgodę na rozłożenie płatności na inne raty niż wyżej wymienione. Słuchacze są zobowiązani do kontaktu w tej sprawie za pośrednictwem sekretariatu.
§ 6. Rezygnacja z zajęć
- Prosimy o informację w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach Studium Dominicanum. Szczególnie dotyczy to osób zapisanych w formie stacjonarnej. Zgodnie z § 5.4 można ubiegać się o zwrot kosztów za niewykorzystane zjazdy.
§ 7. Ukończenie kształcenia
- Słuchacze mogą otrzymać certyfikat po ukończeniu:
- dwuletniego kursu podstawowego (jeden certyfikat potwierdza dwuletni kurs podstawowy);
- każdego roku grupy tomistycznej lub biblijnej.
- Certyfikat może mieć formę wydrukowaną lub elektroniczną (plik PDF). Otrzymają go osoby, które zgłosiły taką chęć w terminie podanym przez Sekretariat Studium. Certyfikaty drukowane są możliwe do odebrania podczas zakończenia roku akademickiego. Istnieje możliwość wysyłki certyfikatu pod warunkiem przesłania koperty zwrotnej ze znaczkiem. Certyfikaty elektroniczne zostaną wysłane słuchaczom do końca lipca 2025 r.
- Ukończenie Studium Dominicanum nie niesie ze sobą skutków formalnych w świetle polskiego prawa.
Aktualizacja: 8 sierpnia 2024 r.