Regulamin Studium Dominicanum
na rok akademicki 2023/2024

§ 1.
Informacje i postanowienia ogólne

  1. Studium Dominicanum zostało powołane Uchwałą nr 1/2017 Instytutu Tomistycznego w Warszawie, 02-741 Warszawa, ul. Dominikańska 2.
  2. Regulamin określa organizację zajęć Studium Dominicanum oraz związane z nimi prawa i obowiązki słuchaczy oraz Studium Dominicanum.
  3. Regulamin obowiązuje wszystkich słuchaczy niezależnie od wybranej grupy czy formy kształcenia.
  4. Osobą odpowiedzialną za Studium Dominicanum jest Dyrektor Studium Dominicanum.
  5. Dyrektor Studium Dominicanum jest powoływany przez Dyrektora Instytutu Tomistycznego.
  6. Dyrektor Studium Dominicanum:
    1. ustala szczegółową organizację zajęć Studium Dominicanum,
    2. określa zasady zapisów na zajęcia,
    3. ustala wysokość opłaty za uczestnictwo w Studium Dominicanum.
  7. Sprawy organizacyjne (zapisy, informacje e-mailowe, kontakt z Dyrektorem) prowadzi sekretariat Studium Dominicanum. Adres e-mail do sekretariatu znajduje się na stronie Studium w zakładce Kontakt.
  8. Studium Dominicanum organizuje następujące cykle wykładów: I i II rok kursu podstawowego oraz grupę biblijną i tomistyczną. Program grupy biblijnej i tomistycznej funkcjonuje w cyklu dwuletnim. Po ukończeniu dwóch lat w tych grupach istnieje możliwość zapisania się do grupy e-studium dla Absolwentów SD.

§ 2.
Zapisy na zajęcia

  1. Zasady przyjęcia do grona słuchaczy Studium Dominicanum są publikowane na stronie internetowej Studium Dominicanum przed rozpoczęciem zapisów na dany rok akademicki.
  2. Zapisów dokonuje się poprzez stronę internetową Studium Dominicanum za pomocą formularza zgłoszeniowego. Podczas zapisów słuchacz ma do wyboru dwie formy uczestnictwa w zajęciach:
    1. stacjonarne (w salach przy klasztorze na Służewie) wraz z dostępem do nagrań wykładów,
    2. e-studium (dostęp do nagrań wykładów poprzez konto słuchacza).
  3. Zapis do Studium Dominicanum jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
  4. Słuchaczem Studium Dominicanum zostaje się w momencie otrzymania potwierdzenia wpisania na listę słuchaczy po dokonaniu opłaty lub określeniu terminu jej dokonania zgodnie z § 5. Nie ma możliwości uczestniczenia w wykładach przez osoby nie będące słuchaczami Studium Dominicanum.
  5. Zapisy trwają do:
    1. 30 września 2023 r. lub do wyczerpania limitu miejsc w grupach (zajęcia stacjonarne);
    2. 31 marca 2024 r. (e-studium).
  6. Ze względu na wielkość sal przyjmujemy następujące limity miejsc w grupach:
    1. Zajęcia stacjonarne
      1. kurs podstawowy (I rok) – 100
      2. kurs podstawowy (II rok) – 50
      3. grupa biblijna – 50
      4. grupa tomistyczna – 30
    2. Zajęcia e-studium – bez limitu miejsc.
  1. Do grupy tomistycznej lub biblijnej można zapisać się po ukończeniu II roku kursu podstawowego.
  2. Rezerwacja miejsc w grupach będzie przebiegać według kolejności zapisu na Studium Dominicanum za pośrednictwem formularza na stronie SD.
  3. Pierwszeństwo zapisu do grupy stacjonarnej biblijnej i tomistycznej mają osoby, które w tym lub poprzednim roku ukończyły kurs podstawowy. Potwierdzenie zapisu do grupy stacjonarnej w tych grupach zostaną przekazane po 16 września 2023 r.
  4. Słuchacze, którzy ukończyli dwuletnie zajęcia grupy tomistycznej lub biblijnej, mogą zapisać się ponownie, co jest równoznaczne z akceptacją powtarzania w większości tych samych wykładów. Równocześnie Studium proponuje takim osobom program e-studium „Dla absolwentów SD” (mniejsze opłaty). Słuchacze tej grupy będą mieć dostęp do aktualnych wykładów. Zajęcia w tej grupie będą tylko w formie e-studium.
  5. Brak wniesionej opłaty skutkuje utratą zarezerwowanego miejsca.

§ 3.
Prawa i obowiązki słuchacza

  1. Słuchacze mają prawo do:
    1. uczestnictwa w zajęciach grupy, do której się zapisali i w wybranej przez siebie formie (stacjonarnie lub e-studium).
    2. otrzymania dostępu do indywidualnego konta słuchacza na stronie SD umożliwiającego dostęp do nagrań i materiałów z zajęć. Konto słuchacza jest aktywne do 31 sierpnia 2024 roku.
    3. zgłaszania do Dyrektora Studium Dominicanum postulatów dotyczących programu Studium, planu zajęć, spraw organizacyjnych itp.
    4. pobierania treści udostępnionych przez Sekretariat Studium (wyłącznie na własny użytek).
    5. otrzymania certyfikatu zgodnie z obowiązującymi zasadami podanymi w § 7.
  2. Słuchacze mają obowiązek:
    1. dokonywania opłat zgodnie z harmonogramem podanym w Regulaminie,
    2. dbania o to, aby osoby nie będące słuchaczami Studium Dominicanum nie korzystały z udostępnionych materiałów przeznaczonych tylko dla słuchaczy,
    3. noszenia identyfikatora podczas zajęć.
  3. Słuchaczom Studium Dominicanum nie wolno:
    1. komercyjnie wykorzystywać udostępnionych materiałów w jakikolwiek sposób,
    2. udostępniać swojego loginu i hasła do konta słuchacza innym osobom,
    3. rozpowszechniać nagrań lub prezentacji udostępnionych dla słuchaczy Studium, częściowo czy w całości,
    4. utrwalać lub zwielokrotniać udostępnionych przez Studium materiałów w celu ich rozpowszechniania,
    5. rejestrować obrazu i/lub dźwięku podczas zajęć.

§ 4.
Prawa i obowiązki Studium Dominicanum

  1. Studium Dominicanum ma obowiązek:
    1. zapewnienia słuchaczom możliwości uczestniczenia w 14 zjazdach w formie stacjonarnej lub udostępnienia nagrań wykładów. Jeden zjazd obejmuje 8 godzin lekcyjnych z zastrzeżeniem § 4.2.1,
    2. udostępnienia słuchaczom nagrań na kontach słuchaczy w ciągu 10 dni roboczych od zjazdu.
  2. Studium Dominicanum ma prawo:
    1. zmiany planu wykładów oraz odwołania zajęć, szczególnie w związku z sytuacjami niezależnymi od Studium Dominicanum,
    2. informowania słuchaczy Studium Dominicanum e-mailem lub esemesowo o zbliżających się zajęciach wraz z godzinami zajęć, listą wykładowców oraz tematami i miejscem odbywania zajęć,
    3. informowania słuchaczy Studium Dominicanum e-mailem o zbliżających się wykładach organizowanych przez Instytut Tomistyczny,
    4. do rezygnacji z umieszczenia nagrań ze względu na prośbę wykładowcy lub z przyczyn technicznych (szczególnie dotyczy to nagrań wideo),
    5. wyłączenia konta słuchacza w przypadku zalegania z opłatą.

§ 5.
Opłaty za zajęcia

  1. Koszt uczestnictwa w zajęciach Studium Dominicanum wynosi:
    1. Dla osób regulujących opłatę w złotówkach:
      1. 800 zł za cały rok akademicki dla słuchaczy Studium w formie stacjonarnej,
      2. 700 zł za cały rok akademicki dla słuchaczy e-studium,
      3. 300 zł za rok akademicki „dla absolwentów SD”.
    2. Dla osób regulujących opłatę w euro:
      1. 185 EUR za cały rok akademicki dla słuchaczy Studium w formie stacjonarnej,
      2. 160 EUR za cały rok akademicki dla słuchaczy e-studium,
      3. 70 EUR za rok akademicki „dla absolwentów SD”.
  2. Opłatę należy uiścić w dwóch jednakowych ratach w następujących terminach:
    1. 14 dni od zapisu, nie później niż 14 października 2023 r., za pierwszy semestr,
    2. 17 lutego 2024 r. za drugi semestr.
  3. Opłaty przyjmujemy wyłącznie w formie przelewu bankowego. Opłaty powinny być wnoszone na konto bankowe:
    Studium Dominicanum
    Dominikańska 2
    02-741 Warszawa
    68 1020 1169 0000 8102 0257 5322
  4. Można dokonać jednorazowej opłaty za cały rok akademicki (do 14 października 2022 r.).
  5. Wniesienie opłaty gwarantuje wpisanie na listę słuchaczy. Sekretariat Studium Dominicanum dokona potwierdzenia wniesienia opłaty w ciągu 14 dni od jej dokonania.
  6. W przypadku rezygnacji można ubiegać się o zwrot opłat, potrąconych o kwotę 60 złotych (15 euro) za każdy zjazd, który odbył się do dnia zgłoszenia rezygnacji.
  7. Na prośbę słuchacza Dyrektor Studium Dominicanum może wyrazić zgodę na rozłożenie płatności na inne raty niż wyżej wymienione. Słuchacze są zobowiązani do kontaktu w tej sprawie za pośrednictwem sekretariatu.

§ 6.
Rezygnacja z zajęć

  1. Prosimy o informację w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach Studium Dominicanum, szczególnie osób zapisanych w formie stacjonarnej.
  2. Zgodnie z § 5.6 można ubiegać się o zwrot kosztów za niewykorzystane zjazdy.

§ 7.
Ukończenie kształcenia

  1. Słuchacze mogą otrzymać certyfikat po ukończeniu:
    1. dwuletniego kursu podstawowego (jeden certyfikat za cały kurs podstawowy),
    2. każdego roku grupy tomistycznej lub biblijnej.
  2. Certyfikat może mieć formę wydrukowaną lub elektroniczną (plik PDF). Otrzymają go osoby, które zgłosiły taką chęć w terminie podanym przez Sekretariat Studium. Certyfikaty drukowane są możliwe do odebrania podczas zakończenia roku akademickiego. Istnieje możliwość wysyłki certyfikatu pod warunkiem przesłania koperty zwrotnej ze znaczkiem. Certyfikaty elektroniczne zostaną wysłane słuchaczom do końca lipca 2024 r.
  3. Ukończenie Studium Dominicanum nie niesie ze sobą skutków formalnych w świetle polskiego prawa.

Aktualizacja: 8 sierpnia 2023 r.